Lófogú kukorica

Egyik fontos dolognak tartom a kis tanyasi életünkben hogy a régi dolgok régen is nagyon jól működtek és szerintem ami akkor bevált ma is beválhat ezért kísérletezem vele én is. Szerencsém volt após jelöltem nem ide való a keleti országrészbe hanem a kis alföldről jött . Kaptam tőle egy cső régi fajta fehér szemű lófogó kukoricát vagy ahogy mifelénk hívják "tengerit" . Nagy örömmel fogadtam a dolgot mert már régen kerestem. Haza jöttem be is áztattam majd mikor "puhult" elvetettük a kertbe két komoly kis sorunk lett belőle . Kezdetnek nem rossz, mindet megtartjuk későbbre újra vetni . Aki nem ismerné ezt a régi magyar nemes  kukorica fajtát annak egy kis leírás :

 

Magyar kukorica fajták

Bánáti Sárga Lófogú

Szeptember közepére mindig beérik. Szármagassága 200-210 cm igénytelen fajta. Gyenge minőségű talajon is megél. A tápanyagot és vizet bő terméssel honorálja.

Erdélyi Sárga Lófogú

Felhasználható abraknak-silónak. Termésmennyisége bármely fajtával vetekszik. 200-250 cm-es szárat nevel, tápanyagtól, víztől függően. Október közepén érik, talaj iránt nem igényes, még a leggyengébb homokon is megél. Hagyományosan az erdélyi puliszkát is ennek a fajtának terméséből készítik.

Fehér Lófogú

Felhasználható abraknak, csemegének, silónak. Magas szárat nevel, és nagy csöveket terem. Érési ideje jó időben október közepe. Gyengébb talajon is jó1 fejlődik. Több helyen lisztjét is kipróbálták, jó, eredménnyel, keményítő tartalma minden fajtánál nagyobb.

Vörös lófogú

Nagy szárat és nagy csöveket terem. Érési ideje október közepe. Ezt a fajtát főleg tojás-, és baromfitermelőknek ajánlom. Karotin tartalma minden fajtát felülmúl. Etetéskor a fehérhéjú tojás héja barna lesz, a halványszínű tojássárga aranysárga lesz. A csirkék húsa aranysárga lesz. Talaj iránt nem igényes gyengébb talajon is megél. Si1ónak is használható nagy és szép csövei miatt.

Piros lófogú

Nagy szárat és nagy csöveket terem. Érési ideje október közepe. Ezt a fajtát főleg tojástermelőknek és baromfihús termelőknek ajánlom. Karotin tartalma bármely fajtát felülmúlja. Etetéskor a fehér héjú tojások barnák lesznek, a halványszínű tojássárga, aranysárga lesz,  a már előzőleg etetett abrakhoz 20% piros kukorica darát kell keverni.

Fehér nyolcsoros

A fehér 1ófogúból származó régi fajta. Ahhoz hasonló nagy termést ad, de gyengébb minőségű talajon is szépen terem. Igen nagy Szeme miatt kacsa és libatömésre ajánlott. Keményítő tartalma magas, a vele tömött állatok gyorsan fejlődnek.

(Forrás: MTI, Gazdaudvar)

 

Persze nem maradhat el képekben sem hogy mi hogy állunk vele, most kb másfél hónapos és a derekamig ér, robosztus szára és gyönyörű szép mély zöld levele van .

 

Joe x86: 20150605 184103 - indafoto.hu Joe x86: 20150605 184109 - indafoto.hu Joe x86: 20150605 184139 - indafoto.hu

 

Később még posztolunk róla mert szerintem megérdemli .